Logo Pogotowie - Radom

News

News zdjęcie id 156

E-usługi W Radomskiej Stacji Pogotowia Ratunkowego

08.10.2018

Pacjenci Radomskiej Stacji Pogotowia Ratunkowego będą mogli wiele spraw załatwić drogą elektroniczną. Od 1 października placówka uruchamia system e-usług. – Wierzę, że ten system znacząco usprawni działalność radomskiego pogotowia, ale przede wszystkim da większy komfort obsługi pacjentom. Ten system znakomicie wpisuje się w realizację pakietu smart city, czyli projektu opartego na nowoczesnych technologiach. Uruchamiamy system e-usług w pogotowiu, bo chcemy, żeby nasi pacjenci mieli jak najlepszą obsługę – mówi prezydent Radosław Witkowski. 
 
 
W ramach projektu „Informatyzacja Radomskiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Radomiu wraz z wdrożeniem e-usług dla pacjentów” powstała serwerownia oraz sieć komputerowa, zakupiono nowy sprzęt komputerowy oraz oprogramowanie wspomagające zarządzanie placówką. 
 
 
- Myślę, że dla mieszkańców Radomia te usługi będą miały największe znaczenie w przypadku nocnej i świątecznej opieki medycznej, bo w ciągu jednej doby po pomoc zgłasza się do stacji pogotowia około 300 osób. Dzięki uruchomieniu e-usług kolejka oczekujących na wizytę pacjentów będzie usystematyzowana. Każdy będzie wiedział, do którego pokoju ma wejść – wyjaśnia wiceprezydent Jerzy Zawodnik. 
 
 
Projekt przewidywał wdrożenie 7 usług: e-rejestracja, e-ratownik, e-transport, e-noworodek, e-dokumentacja, e-opinia, e-zabezpieczenie. Dotyczą one: rejestracji pacjentów, którzy zgłaszają się po pomoc w ramach nocnej i świątecznej opieki medycznej, a także udostępniania dokumentacji medycznej, zamawiania transportów medycznych czy zabezpieczania imprez masowych. 
 
 
- Jedną z najważniejszych spraw dla pacjentów pogotowia jest uruchomienie w poczekalni infokiosków. Dzięki nim każdy pacjent będzie mógł dokonać rejestracji przed wejściem do gabinetu, podając swój numer
 
PESEL. Wówczas zostanie sprawdzony w systemie, czy jest ubezpieczony w Narodowym Funduszu Zdrowia. Te informacje będą automatycznie przekazywane do gabinetu lekarza lub pielęgniarki. Jeżeli pacjent był już u nas wcześniej zarejestrowany i figuruje w naszej bazie danych wówczas te dane będą wyświetlone na ekranie monitora w gabinecie łącznie z historią choroby. Lekarz również będzie miał obraz dotychczasowej historii jego choroby. Wszystkie czynności w gabinecie, w tym wydruk recept, skierowań do poradni, zwolnień lekarskich łącznie z przesłaniem ich do ZUS, będą mogły być wykonywane dużo sprawniej – mówi Piotr Kowalski, dyrektor Radomskiej Stacji Pogotowia Ratunkowego. 
 
 
Wartość całego projektu wynosi ponad 6,4 mln złotych, z czego dofinansowanie z funduszy unijnych to ponad 5,1 mln złotych.

   

 

 

 

 

 

 

 

 

tel. 999 lub 112

Zobacz również

wersja językowa

Kalendarz

czerwiec 2023
Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
So
Ni
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Zegar

  • :
  • :
Akceptuję

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.